úterý 20. února 2018

Nástroje smrti - knihy, film, seriál

Vítám vás u historicky prvního článku na tomto blogu. Dnes se podíváme na jednu z mých nejoblíbenějších knižních sérií a na její filmové a seriálové zpracování.




O čem to je? Lovci stínů, bojovníci s andělskou krví, chrání svět před démony. Když se Clary Frayová se v klubu Pandemonium připlete k vraždě, ještě netuší, že se jí od základů změní život. Proč ona lovce stínů vidí a ostatní ne? To by stačilo, nechci vám úplně prozradit děj. :D

„Všechny báchorky jsou pravdivé.“



Celou obsesi u mě spustil seriál Shadowhunters. Všech 33 dílů jsem zhlédla za pět dní. Jsem ráda, že jsem seriál viděla před přečtením knih, jinak by se mi asi nelíbil. První série je taková průměrná, některé herecké výkony nestojí za nic a z důvodu malého rozpočtu ani speciální efekty nejsou nijak ohromující. Ale abych jen nekritizovala; Malec. Magnus a Alec se stali mým nejoblíbenějším seriálovým párem. I přes tyto nedostatky jsou Shadowhunters neskutečně návykoví. Druhá série je milionkrát lepší než první, dokonce jsem si zamilovala hlavní postavu Clary, kterou jsem v první sérii nemohla vystát. Magnus a Alec dostávají více prostoru, přibývá spoustu nových postav a seriál je díl od dílu lepší. Dokonce překonává moje milované Pretty Little Liars a stává se mým úplně nejoblíbenějším seriálem.

„Hrdinové nemusí vždycky zvítězit, někdy také prohrávají. Ale bojujou dál a vždycky se vrátí. Nevzdávají se. Právě to z nich dělá hrdiny.“

Po seriálu jsem se rozhodla přečíst si knihy. Nástroje smrti jsou rozděleny na dvě trilogie, autorka měla v plánu napsat jen tři knihy, ale poté se rozhodla pokračovat. Existují však také dvě povídkové knihy; The Bane Chronicles, které pojednávají o příhodách nesmrtelného čaroděje Magnuse a Tales from the Shadowhunter Academy, také o jedné z hlavních postav. Neřeknu o kom, je to docela velký spoiler. Ve stejném universu se odehrávají i série Pekelné stroje a Temné lsti. Co se týče pořadí čtení, sama autorka je doporučuje číst podle vydání (v USA). Toto pořadí je opravdu nejlepší, protože Stroje a Nástroje se navzájem „ovlivňují“. Na další pořadí čtení se můžete podívat v tomto videu.
Hned na začátku mě zklamal překlad a počešťování slov a jmen. Chápu například změnu Alec na Alek, ale proč přidávat čárky do každého slova (parabatai - parabátai, Julian - Julián,..)? Celkově mě knihy pořádně začaly bavit až u druhé trilogie, ale pravděpodobně to bylo kvůli tomu, že jsem zápletku prvních tří dílů znala již ze seriálu.


Mé hodnocení knih:

  • Město z kostí - 4/5*
  • Město z popela - 4/5*
  • Město ze skla - 4,5/5*
  • Město padlých andělů - 5/5*
  • Město ztracených duší - 5/5*
  • Město nebeského ohně - 5/5*

Kvůli neúspěchu filmového zpracování byl natočen pouze první díl. Je to škoda, film je moc povedený a více se drží knihy, ale zase k seriálu mám větší citový vztah. Obsazení je skvělé, až na Izzy a Aleca, kteří mi nesedli. Seriálové představitele mám sice radši než ty filmové, ale musím vyzvednout Jamieho Campbella Bowera za roli Jace. Ve filmu lépe vystihli jeho chování. Musím ještě upozornit, že u konce je obrovský spoiler pro třetí díl knížky, takže nedoporučuji se nejdřív dívat na film.


Co vy a Nástroje smrti?


4 komentáře:

  1. Úplně mi mluvíš z duše! Taky jsem se napřed dostala k seriálu a mé pocity jsou úplně stejné, Malec je top, herci jsou sympatičtí, první řada byla horší, ale druhá se krásně rozjela a já už netrpělivě vyhlížím třetí sérii. Knížky jsem si zamilovala a jsem ráda, že jsem je četla až po seriálu, pomohlo mi to líp se zorientovat v jejich světě. Film jsem zatím neviděla, nějak mě neláká herecké obsazení. A jinak skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Mě film taky nelákal, ale kvůli tomuhle článku jsem se donutila na něj podívat a jsem nadšená. To čekání na třetí sérii je nekonečné, ale podle traileru a tweetů od tvůrců to vypadá skvěle a navíc bude spousta Malecaaaa. 😂💕

      Vymazat
  2. Já jsem zase jako první četla knihy, pak viděla film a nakonec pár dílů seriálu. Knihy jsou naprosto skvělé, jako všechny autorčiny knihy. Film se mi líbil (strašně se mi totiž líbí ztvárnění hlavních hrdinů v podání Lily Collins and Jamieho Campbella Bowera, i když ten konec mi zrovna moc dobrý nepřišel a strašně mě naštval ten spoiler. Na seriál jsem se tím pádem strašně těšila, ale zklamal mě. Jediné plusy vidím ve ztvárnění Izzy a Aleca. Podle mě kdyby tato čtveřice herců hrála spolu, bylo by to naprosto úžasné <3.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První série je hodně slabá, ale druhá fakt stojí za to, už jen kvůli Malecovi. :D Na Clary se mi více hodí Kat, ale Jamie je jako Jace dokonalý. 😂💓

      Vymazat