pátek 24. srpna 2018

Pán stínů

Autor: Cassandra Clare
Počet stran: 584
Vydání: 2017 / překlad 2018
Nakladatelství: #booklab
Hodnocení GR: 4.54
Anotace: Životy lovců stínů svazuje povinnost. Parabátai bojují bok po boku a stejně tak i umírají, ale nikdy se do sebe nesmějí zamilovat. Emma Carstairsová ví, že láska, kterou cítí ke svému parabátai Juliánu Blackthornovi, není jen zákonem zapovězená, ale mohla by je také oba zničit. Ví, že by se od Juliána měla držet dál, jenže jak by mohla, když rodina Blackthornových čelí nepřátelům hned na několika frontách? Jejich jedinou nadějí je Černý spis mrtvých, mocná kniha, kterou se všichni snaží získat. Není to snadný úkol.
Pokračování strhující trilogie Temné lsti, ve jejímž prvním díle Paní půlnoci Cassandra Clare čtenáře opět zavedla do nebezpečného a vzrušujícího světa odvážných lovců stínů.
Attersee, Rakousko
Slýchala jsem, že Pán stínů končí cliffhangerem a další díl má vyjít v originále až v prosinci, takže jsem ho pořád odkládala. O prázdninách jsem se ale dostala do obrovské čtecí krize. Na knížky jsem se nemohla skoro ani podívat, zanedbávala jsem bookstagram,.. Prostě hrůza. A tak jsem se rozhodla se jí zbavit Pánem stínů.
Začetla jsem se okamžitě. Už od začátku se tam pořád něco dělo; boje, vztahy, nová přátelství. V tomto díle jsme se dočkali londýnského institutu (moje TID srdce plesá), ještě většího vývoje postav, více se zaměřujeme i na ostatní Blackthornovy, jen té Dru by mohlo být více. Co mě zaráží, je změna některých jmen. Momentálně čtu i Tales from the Shadowhunter Academy v angličtině, proto to řeším až teď, ve třetí knize, kde se sourozenci Blackthornovi vyskytují. 🙃 Livvy 》Livy, Tavvy 》Tavy je pochopitelné, ale Ty 》Tibo? Takhle přicházíme o ship jméno Kitty. :(
Chvílemi jsem měla problém knížku odložit. Vždycky jsem si řekla, že přečtu jednu kapitolu, a nakonec jich bylo třeba pět.
Mezi mé nejoblíbenější postavy patří Mark, Kieran, Cristina, Livy, Kit, Dru, Tibo,... Vlastně je miluju všechny. Jen nejsem zblázněná do Juliana jako všichni ostatní. Jem a Will jsou prostě nepřekonatelní.
Co se týče vzhledu knihy, má měkkou lesklou vazbu a modrou ořízku. Mrzí mě tenké, průhledné stránky, které jsou trošku náchylné k natrhnutí a malé písmo. Také mě docela štve název na hřbetu knihy, je větší než ten u minulého dílu a vedle sebe to vypadá trochu zvláštně. (😂)
Knížku hodnotím pěti hvězdičkami a neskutečně se těším na třetí díl. Toto si musíte přečíst, jen to ještě o chvíli odložte.. 😅

Žádné komentáře:

Okomentovat